Lezen is niet altijd even makkelijk. Boeken met tekeningen of foto’s maken lezen vaak leuker. Zoals de toppers op deze pagina’s!
Toen ik
Joke van Leeuwen
Deef vertelt over alles wat hij ziet en meemaakt en doet. En ook wat hij er zelf bij denkt en fantaseert. Met kleine zwart-wittekeningen. 7+
De top tien van hondenbanen allertijden
Rob Alcraft
Vroeger moesten kinderen werken, en ze hadden niet de leukste baantjes! Lees over de tien ergste baantjes zoals vogelverschrikker, dienstmeid en kolensleper.
Moet je die Mop zien!
Isabel Versteeg
Moppen en raadsels, zoals: De ober zegt: “Bij ons kun je wild eten.” Waarop de gast antwoordt: “Dat is niets voor mij. Ik eet liever kalm.” 9 t/m 12 jaar
Enter de game zone (als je durft)
Monique van Hest
Game je graag? Lees van alles over soorten games, je eigen game maken en hoe 3D werkt. Met veel kleurenfoto’s en tekeningen. 9 t/m 12 jaar
Over boertjes en geurtjes
Anita Ganeri
Waarom heb ik soms kippenvel? Hebben kippen ook kippenvel? Waarom is snot soms groen? Wat zijn waterpokken? Dokter Ziekies geeft antwoord op al jouw vragen. 9 t/m 12 jaar
Chef Het Samen met tomaat
Laura Emmelkamp
Dit boek gaat over tomaten. Hoe je ze kweekt en welke lekkere dingen je ermee kunt maken. Het mafste kookboek voor kinderen! Ben je nog geen tien jaar? Vraag dan aan papa of mama om je te helpen. 9 t/m 12 jaar
Hulphonden
Sara Green
Honden kunnen echte helden zijn. Ze helpen bijvoorbeeld mensen die blind zijn of in een rolstoel zitten. Of ze kunnen bommen opsporen. Dit boek gaat over bijzondere, dappere honden. Kleurrijke foto’s verduidelijken de tekst. 9 t/m 12 jaar
Tip
In bijna alle Bibliotheken vind je een Makkelijk Lezen Plein. Hier staan boeken, luisterboeken en dvd’s voor kinderen die lezen niet gemakkelijk vinden.
Er is ook een site: makkelijklezenplein.nl.