Lezen is niet altijd even makkelijk. Boeken met tekeningen of foto’s maken lezen vaak leuker. Zoals de toppers op deze pagina’s!

Toen ik

Joke van Leeuwen

Deef vertelt over alles wat hij ziet en meemaakt en doet. En ook wat hij er zelf bij denkt en fantaseert. Met kleine zwart-wittekeningen. 7+

 

De top tien van hondenbanen allertijden

Rob Alcraft

Vroeger moesten kinderen werken, en ze hadden niet de leukste baantjes! Lees over de tien ergste baantjes zoals vogelverschrikker, dienstmeid en kolensleper.

 

Moet je die Mop zien!

Isabel Versteeg

Moppen en raadsels, zoals: De ober zegt: “Bij ons kun je wild eten.” Waarop de gast antwoordt: “Dat is niets voor mij. Ik eet liever kalm.” 9 t/m 12 jaar

 

Enter de game zone (als je durft)

Monique van Hest

Game je graag? Lees van alles over soorten games, je eigen game maken en hoe 3D werkt. Met veel kleurenfoto’s en tekeningen. 9 t/m 12 jaar

 

Over boertjes en geurtjes

Anita Ganeri

Waarom heb ik soms kippenvel? Hebben kippen ook kippenvel? Waarom is snot soms groen? Wat zijn waterpokken? Dokter Ziekies geeft antwoord op al jouw vragen. 9 t/m 12 jaar

 

Chef Het Samen met tomaat

Laura Emmelkamp

Dit boek gaat over tomaten. Hoe je ze kweekt en welke lekkere dingen je ermee kunt maken. Het mafste kookboek voor kinderen! Ben je nog geen tien jaar? Vraag dan aan papa of mama om je te helpen. 9 t/m 12 jaar

 

Hulphonden

Sara Green

Honden kunnen echte helden zijn. Ze helpen bijvoorbeeld mensen die blind zijn of in een rolstoel zitten. Of ze kunnen bommen opsporen. Dit boek gaat over bijzondere, dappere honden. Kleurrijke foto’s verduidelijken de tekst. 9 t/m 12 jaar

Tip

In bijna alle Bibliotheken vind je een Makkelijk Lezen Plein. Hier staan boeken, luisterboeken en dvd’s voor kinderen die lezen niet gemakkelijk vinden.

Er is ook een site: makkelijklezenplein.nl.